czwartek, 18 grudnia 2014

Domowe andruty z masą czekoladową


Mamy grudzień.. śnieg jak na razie nie jest dla nas zbyt łaskawy i postanowił nie padać J Nie zmienia to faktu że około 16.00 na dworze robi się już coraz ciemniej… I cóż tu robić?? Najlepiej umawiać się ze znajomymi na kawę i małe co nieco.. A zamiast odwiedzać sklep spożywczy w poszukiwaniu przeróżnych słodkości lepiej przygotować je w domu.. Przygotowanie poniższych andrutów zajmuje tyle co spacer do sklepu a przynajmniej wiemy co zjadamy J

Składniki na masę:
200 g masła
200 g cukru
3 czubate łyżki kakao
3 łyżki mleka
1 szkl. mleka w proszku

Dodatkowo:
1 opakowanie suchych wafli

Do rondelka wkładamy masło i roztapiamy na małym ogniu. Do roztopionego masła dodajemy cukier, kakao i mleko. Mieszamy aby wszystkie składniki się połączymy po czym zostawiamy jeszcze na ogniu przez 5 minut – co jakiś czas mieszając. Ważne aby nie zwiększać palnika – to chwilkę potrwa ale mamy pewność że nic nam się nie przypali.

Masę ściągamy z ognia i odstawiamy.


Do lekko ciepłej masy dodajemy mleko w proszku i wszystko dokładnie mieszamy na jednolity krem. Powstałym kremem od razu przekładamy wafle. Odczekujemy około 10 minut aby masa dobrze skleiła się z waflami i kroimy dowolne kształty.

Pozostaje mi Wam tylko życzyć smacznego :)

15 komentarzy:

  1. jakie to proste! robiłam kiedyś z przepisu z płynnym mlekiem, trzeba było dłuuuugo gotować, pilnując i mieszając masę.Przez to rzadziej robiłam wafle... teraz to się zmieni;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam takie domowe :) może wpadnę na kawę :)))

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam takie słodkości, dawno ich nie robiłam więc się częstuje :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. My andruty domowe robimy z masą kajmakową ze śmietany:-) Ale te z mlekiem w proszku pewnie też by mi posmakowały:-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Za czasów młodości uwielbiałam takie andruty z nutellą, Twoja wersja jest na pewno zdrowsza :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Niedawno robiłam z masą kajmakową. Chętnie wypróbuję Twoją wersję:) Moja rodzina uwielbia andruty.

    OdpowiedzUsuń
  7. Powrót do dzieciństwa :-))) Takie wspomnienia i smaki są czymś wspaniałym! Pysznie wyglądają Twoje andruty :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Pyszne są takie domowe, też często robię

    OdpowiedzUsuń
  9. Dawno nie robiłam domowych wafelków. Alez ja je lubię... mniam, mniam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Cudowne wspomnienie dzieciństwa :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam je ostatnio mama kupiła w sklepie. A jakiś czas temu robiłam sama. Po prostu pyszności.

    OdpowiedzUsuń
  12. Takie wafelki to smak mojego dzieciństwa! :) już tak dawno nie jadłam...

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam do komentowania moicb postów ;)
Każdego kto coś napisze obserwuje i również chetnie komentuje kazdy nowy wpis ;)