sobota, 20 grudnia 2014

Krem z buraków


Buraczki uwielbiam pod każdą postacią. Jednak ostatnio na etapie jest zupa krem – pyszniutka. Mogłabym ją jeść codziennie. Jest pożywna, gęsta i idealna na zdrową kolację. No nareszcie coś zdrowego na tym moim blogu bo ostatnio tylko chleby i słodycze J

Składniki:
500 g buraków
200 g ziemniaków
400 ml wody
1 płaska łyżeczka soli
1 łyżeczka cukru
1 łyżeczka soku z cytryny


Buraki obieramy i kroimy w drobne kawałki. Zalewamy wodą, solimy i stawiamy na gazie, Gdy się zagotują zmniejszamy ogień i gotujemy do miękkości. Następnie dodajemy pokrojone ziemniaki i gotujemy aż zmiękną. Ściągamy z ognia, doprawiamy cukrem i sokiem z cytryny. Jeśli trzeba dodajemy jeszcze więcej soli, ale nie powinno być takiej potrzeby. Przestudzone blendujemy i można się zajadać J

17 komentarzy:

  1. To musi być pyszne, bardzo fajny przepis :-) pozdrawiam cieplutko :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. No jak smakuje tak jak wygląda to ja się wpraszam na jeden talerz takiej zupki

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię zupy kremowe ale tej jeszcze nie robiłam... mam gdzieś przepis na taką z pieczonych buraczków :) Twoja wygląda pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Przepięknie wygląda, bardzo lubię buraczki, Dziś kupiłam takie mega słodkie wyglądają jak ogórki. :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Buraczki lubię, barszcz czerwony też...ale takiego kremu jeszcze nie jadlam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Buraczki uwielbiam, szczególnie w grudniu :) Kremu nie jadłam, aż kusi spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawy przepis. Myślę że by mi zasmakował. A kolor?...cudny :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Buraczki lubię, więc taka zupa na pewno by mi smakowała. W formie kremu jeszcze nie robiłam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie jadam buraków, ale ta zupka ma bardzo piękny kolorek.

    OdpowiedzUsuń
  10. lubię buraczki, ale u mnie w domu tego typu zupy niestety nie przejdą, a tylko dla siebie nie chciałoby mi się robić :/ kiedyś spróbuje:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Smaczna alternatywa dla barszczyku. U nas jednak pozostanę na Święta przy barszczu, a krem na pewno zrobię kiedyś później, bo wygląda apetycznie!

    OdpowiedzUsuń
  12. bardzo lubię buraczki, więc Twój przepis to w sam raz cos dla mnie :)

    życzę Ci spokojnych, radosnych i smacznych świąt! :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Jestem wielką fanką buraków, ale takiego kremu jeszcze nie robiłam. Czas to zmienić:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Jaki piękny kolor, chętnie bym spróbowała :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Jeszcze nigdy nie jadłam kremu z buraków, będę musiała kiedyś sobie taki zrobić :)

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam do komentowania moicb postów ;)
Każdego kto coś napisze obserwuje i również chetnie komentuje kazdy nowy wpis ;)