wtorek, 21 stycznia 2014

Pain Rustique


Przepis na poniższy chlebek znalazłam na blogu Moje wypieki. Zainspirował mnie sposób jego wykonania. Chlebek na drożdżach jednakże zaczyn przygotowujemy dzień przed pieczeniem ciasta. Chlebek bardzo lekki, puszysty, smakiem i wyglądem przypominający ciabatę. Przygotowywałam go już kilka razy i podaje przepis w lekko zmodyfikowanej wersji niż oryginał. Dla mnie poniższa opcja wyszła najsmaczniejsza.

Zaczyn:
455 g mąki pszennej
455 g letniej wody
12 g świeżych drożdży

Drożdże rozpuszczamy w niewielkiej ilości wody. Dodajemy do mąki i pozostałej wody. Wszystko dokładnie mieszamy i odstawiamy na 12-16 godzin w szczelnie zamkniętym pojemniku w temperaturze pokojowej. Jeśli zostawicie na dłużej – nic się nie dzieje. Ja ostatnio przetrzymałam około 20 godzin i też chlebek wyszedł.

Ciasto właściwe:
Cały zaczyn
455 g mąki pszennej
173 ml wody
18 g soli
3 g świeżych drożdży

Mąkę, zaczyn i 150 ml wody mieszamy mikserem przez około 2 minuty. Pozostawiamy pod przykryciem przez 30 minut w temperaturze pokojowej. Drożdże rozpuszczamy w pozostałej wodzie. Po 30 minutach do ciasta dodajemy sól i drożdże, miksujemy. Przykrywamy szczelnie. Odstawiamy do wyrośnięcia na 70 minut pamiętając aby w 25 i 50 minucie przemieszać je delikatnie.

Z powstałego ciasta uformować dwa bochenki, odstawić na 20 minut, ponacinać i wstawić do piekarnika nagrzanego do 200°C. Piec 40 minut.

Smacznego :)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zapraszam do komentowania moicb postów ;)
Każdego kto coś napisze obserwuje i również chetnie komentuje kazdy nowy wpis ;)