sobota, 1 lutego 2014

Ciasto do pizzy (przepis II)

 Mój mąż jest wielbicielem pizzy dlatego też gości ona dość często w naszym domu. Szukam ciągle to nowych przepisów na ciasto – w poszukiwaniu tego idealnego… a może i dla poznania nowego smaku. Te same składniki, jednak inne proporcje i dają całkiem inny smak. Ten przepis znalazłam tutaj. Zmieniłam sposób przygotowania ciasta, stosując wszystkie zasady które nauczyła mnie babcia. Także składniki są w powyższego blogu – sposób wykonania mojego autorstwa, a raczej babcinego J Wypróbujcie, naprawdę warto.

Składniki:
500 g mąki
300 ml ciepłej wody (nie gorącej)
1 łyżeczka cukru
2 łyżeczki soli
50 g świeżych drożdży
3 łyżki oliwy z oliwek

Drożdże kruszymy, zalewamy 100 ml wody, wsypujemy cukier oraz 4 łyżki mąki. Mieszamy całość do połączenia się składników. Powinna Wam wyjść masa o konsystencji gęstej śmietany, Jeśli macie zbyt rzadkie dodajcie troszkę mąki, jeśli zbyt gęste – odrobinę wody. Zaczyn przykrywamy bawełnianą ściereczką i odstawiamy na 20 minut w ciepłe miejsce do wyrośnięcia.
Mąkę przesiewamy do miski, dodajemy 200 ml wody, sól, cały zaczyn. Ciasto wyrabiamy do połączenia się składników. Ja używam miksera ze specjalna końcówką. Gdy składniki się połączą dodajemy olej i dalej wyrabiamy około 2-3 minut. Ciasto przykrywamy bawełnianą ściereczką o odstawiamy na około 1 godzinę do wyrośnięcia.
Wyrośnięte ciasto przekładamy na stolnicę, formułujemy z niego albo jedna dużą pizze albo kilka mniejszych – wg uznania. Przekładamy na blachę, pozwalamy ciastu odpocząć jeszcze około 10 minut i nakładamy składniki na jakie mamy ochotę.

Poniżej wgląd na moją pizze J




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zapraszam do komentowania moicb postów ;)
Każdego kto coś napisze obserwuje i również chetnie komentuje kazdy nowy wpis ;)