poniedziałek, 29 grudnia 2014

Kasza manna podana na bogato


Takie śniadania właśnie lubię.. mocno pożywne, słodkie i bardzo zdrowe. Wymyśliłam tę potrawę poszukując dań bogatych w błonnik pokarmowy – oj po świętach przyda się Wam bardzo J Łączyłam produkty zawierające dużo błonnika i które oczywiście miałam w domu. I tak oto powstało to danie. Spróbujcie – po świętach sprawdzi się znakomicie !!

Składniki:
250 ml mleka
2 czubate łyżki kaszy manny
szczypta soli

200 ml mleka gotujemy, pozostałe mleko mieszamy z kaszą. Do gotującego się mleka dodajemy kaszę. Całość gotujemy około 3 minut tak aby masa zgęstniała co jakiś czas mieszając. Dodajemy szczytę soli do smaku.

Dodatkowo:
1 łyżka płatków owsianych
1 łyżeczka pestek dyni
1 łyżeczka pestek słonecznika
1 łyżeczka suszonej żurawiny
3 suszone śliwki
1 banan

Płatki, dynię i słonecznik prażymy na suchej patelni na złoty kolor (około 2 minut).
Kaszę przekładamy do miseczki, wykładamy na nią prażone płatki i pestki, suszone owoce i pokrojonego banana.
I bardzo szybko jeszcze cieplutkie zjadamy J !!


29 komentarzy:

  1. bardzo lubię takie śniadanka :)

    OdpowiedzUsuń
  2. nie odmówiłabym na śniadanie! Zazwyczaj wzbogacałam owsiankę, a przecież mannę też można:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. można można, ogólnie mówi się że kasza manna tucząca jest ale jest to chcąc nie chcąc kasza i do tego bardzo zdrowa !!

      Usuń
  3. Kasza manna z sokiem owocowym to smak dzieciństwa ;)
    Chętnie wróciłybyśmy do tego smaku, a z takimi dodatkami to byłaby współczesna wersja ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mój syn do dzisiaj zajada się kaszą manną z sokiem lub z nutellą :)

      Usuń
    2. Ciekawe czy mu się odmieni bo niestety wiele osób ma traumę z dzieciństwa związaną z tym daniem :)
      Nie rozumiemy dlaczego....

      Usuń
    3. Powiem Ci że on ją uwielbia :) Jest pyszna, słodziutka z takimi dodatkami na jakie ma ochotę... A trauma może jest dlatego że dziecko było przymuszane do jedzenia.. jadło na siłę... lub miało mało urozmaicone posiłki...
      U mnie na razie źle się nie dzieje i młody lubi produkty mleczne... a jak będzie to czas pokaże :)

      Usuń
  4. Faktycznie na bogato, ale pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Aniu rewelacja, zjadłabym taką na śniadanko :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Prosto a jak pysznie, świetny pomysl na takie podanie kaszy, super

    OdpowiedzUsuń
  7. Takie śniadania to ja też lubię...:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie śniadanie to sama radość - a nie wymaga wcale wysiłku :)

      Usuń
  8. Bardzo lubię mannę z wiórkami kokosowymi normalnie mogę jeść i jeść :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. z wiórkami kokosowymi nie próbowałam... ale już wyobrażam sobie jak smakuje :)

      Usuń
  9. Wygląda przepysznie! Muszę spróbować :)

    Zapraszam również do siebie, na zdrowe i dietetyczne dania oraz porady:
    http://zdrowiepodprzykrywka.blogspot.com/

    +dodaję do kręgów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam :)
      Oczywiście już u Ciebie zawitałam - dodałam Cię również do obserwowanych także teraz będę na bieżąco widziała wszystkie Twoje wpisy :)

      Usuń
  10. Kaszy manny nie jadłam kilka lat :) Kiedyś czasami dodawałam trochę do owsianki. Twoje śniadanie wygląda pysznie ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Taką kaszę chętnie bym zjadła:) Ma w sobie mnóstwo pyszności.

    OdpowiedzUsuń
  12. Kasza-smak z dzieciństwa, same dobre wspomnienia wywołuje. A jeszcze te dodatki ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Szkoda, że nigdy nie mam czasu ani chęci na przygotowanie takiego śniadanka, może skuszę się na obiad :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. powiem CI że czasu nie zabiera to wcale... jedynie czego nie lubię to zmywania po kaszy manny :)

      Usuń
  14. No, takie śniadanka to ja mogę jeść codziennie! Dużo smakołyków, radości i szczęścia w Nowym Roku!:))) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam do komentowania moicb postów ;)
Każdego kto coś napisze obserwuje i również chetnie komentuje kazdy nowy wpis ;)