wtorek, 23 grudnia 2014

Makaron z kurczakiem w sosie grzybowo-śmietanowym


U mnie makaron gości często… rzadziej jest niestety umieszczany na blogu z racji braku czasu… Dzisiaj jednak ślicznie poprosiłam męża aby uwiecznił ten przepis gdyż nie oszukując się wyszedł naprawdę smakowity J

Składniki:
300 g makaronu
250 g leśnych grzybów (ja użyłam mrożonych)
1 cebula
300 g piersi z kurczaka
150 ml śmietany kremówki
Sól, pieprz do smaku

Składniki na marynatę:
1 łyżka oliwy
1 łyżka sosu sojowego
1 gałązka świeżego rozmarynu
½ pęczka świeżej natki pietruszki
Sól, pieprz do smaku

Kurczaka kroimy w drobną kostkę. Wszystkie składniki marynaty mieszamy i dodajemy do kurczaka. Dokładnie mieszamy i odstawiamy na minimum godzinę (u mnie zamarynowany kurczak przestał całą noc).

Makaron gotujemy al-dente.

W tym czasie na jednej patelni smażymy pokrojoną w kosteczkę cebulę, którą lekko solimy. Gdy się zeszkli dodajemy grzyby, pokrojony drobno rozmaryn i dusimy 10 minut pod przykryciem.

Na drugiej patelni smażymy kurczaka aby miał złocisty kolor i przerzucamy do grzybów.  Razem dusimy 2 minuty. Zalewamy całość śmietaną, dodajemy odrobinę soli, pieprzu. Gdy danie ponownie się zagotuje posypujemy pokrojoną świeżą natką pietruszki i gotowe.


Można do sosu dodać makaron, wszystko razem wymieszać i poddusić około minuty – wtedy makaron super przejdzie smakiem sosu. Jednakże z racji że mój mąż woli tę czynność wykonać na talerzu ten krok pominęłam… J



24 komentarze:

  1. Makaron idealny, danie takie świąteczny z tym sosem.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mmm, aromatyczne, pyszne danie :)
    Zdrowych, radosnych i smacznych Świąt Bożego Narodzenia dla Ciebie i Twoich bliskich:*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuje za zyczenia. Tobie rowniez zycze zdrowych radosnych swiat. Pelnych rodzinnych i cieplych chwil ;-)

      Usuń
  3. wspaniałe obiadowe danie. Ju wiem, że nam by posmakowało, więc zapisuję pomysł;)
    Ciepłych, pogodnych i dobrych Świąt Bożego Narodzenia! ;*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tobie rowniez zycze rodzinnych cieplych swiat pelnych milosci ;-)

      Usuń
  4. Pyszny makaron :) mam mrożone grzybki więc chętnie kiedyś zrobię :)
    Wesołych rodzinnych Świąt :) bo pyszne będą to pewne :))

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja też lubię makaron i podaję z różnymi dodatkami. Twój pomysł też mi się podoba i pewnie tak podany makaron by mi zasmakował :)

    OdpowiedzUsuń
  6. też bardzo lubię makaron, a na blogu jest go za mało.
    Twój przepis jest bardzo smakowity i ma wszystko to co lubię:)

    Życzę spokojnych i wesołych świąt w rodzinnym gronie:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pyszny makaronik :-) życzę cudownych Świąt :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. uwielbiam taki sos. niebo w buzi. wesołych świąt!!!:)

    OdpowiedzUsuń
  9. mmm... sos grzybowy wygląda super!

    OdpowiedzUsuń
  10. pyszności :-)) wesołych Świąt!

    OdpowiedzUsuń
  11. Ale apetyczny makaron. Aż bym wbiła w niego widelec :)
    Wesołych Świąt :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetny makaronik! Wesołych Świąt! :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Radosnych i spełnionych świąt :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Przepysznie wygląda ten makaron :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ciekawe czy smakowałoby równie dobrze z pieczarkami lub boczniakami ..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Napewno ;-) wyprobuj i daj znac jak Ci wyszedl :-)

      Usuń
  16. To musi być pyszne :) Grzybki ze śmietaną, makaron i kurczak. To nie może nie smakować :)
    Dodaję do mojej listy 'do zrobienia' :)

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam do komentowania moicb postów ;)
Każdego kto coś napisze obserwuje i również chetnie komentuje kazdy nowy wpis ;)