niedziela, 8 grudnia 2013

Budyń czekoladowy


Dzisiaj moje dziecko przyszło do mnie i zażyczyło sobie budyń czekoladowy… Za oknem zimno a w domowej spiżarni brak. Może to i lepiej, bo po co kupować gotowce, gdy przygotowanie prawdziwego domowego budyniu to pestka. A mamy pewność co jemy J Także zerknęłam tylko na kilka przepisów na Internecie oto powstał mój. Skosztujcie J

Składniki:
1 szkl. mleka
1 łyżeczka masła
16 g cukru waniliowego
1 płaska łyżka mąki ziemniaczanej
1 czubata łyżeczka kakao
18 g czekolady (4 kostki + 2 kostki do dekoracji)

2/3 szkl. mleka zagotować z masłem, 4 kostkami czekolady i cukrem. Pozostałą część mleka wymieszać z mąką i kakałem – należy dokładnie mieszać aby nie powstały grudki. Gdy mleko się zagotuje powolutku wlewamy mleko z mąką i kakałem ciągle mieszając. Zagotować – nie zapomnij o mieszaniu aby nie powstały grudki.

Gorący budyń przelej do salaterki i przyzdob 2 kostkami czekolady.

Z jednej porcji wyszła mi 1 salaterka – jak widać na zdjęciu.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zapraszam do komentowania moicb postów ;)
Każdego kto coś napisze obserwuje i również chetnie komentuje kazdy nowy wpis ;)