niedziela, 15 grudnia 2013

Risotto z kurczakiem


Przepis od początku do końca mojego autorstwa. Mało skomplikowany. Można wykorzystać do niego pierś z kurczaka bądź też mięso z rosołu - ja najczęściej mam udka z rosołu które potem tylko dorzucam przed końcem. 

Składniki:
300 g ryżu 
250 g włoszczyzny pokrojonej w paseczki (ja kupuje gotową mrożonkę)
2 udka z rosołu
1 cebula
po łyżce masła i oliwy
jarzynka, pieprz, curry

Na oliwie podsmażam cebulkę około minuty, potem dodaje ryż. Surowy oczywiście. Mieszam dokładnie i dorzucam łyżkę masła. Gdy masło się rozpuści  wsypuje jarzynkę i zalewam wodą do przykrycia ryżu (nie wyjdzie więcej niż 1 szkl.). Zmniejszamy ogień i dusimy pod przykryciem do momentu aż ryż wchłonie całą wodę. Gdy to nastąpi - wrzucamy włoszczyznę i rozdrobnione udka i zalewamy kolejną porcją wody. Gdy ryż wchłonie wodę posypujemy curry (ja daję zawsze około łyżeczki aby ryż miał mocno żółty kolor) i znowu uzupełniamy wodą. Czynność powtarzamy tak długo aż ryż będzie sypki. Trzeba jednak pilnować aby nie rozgotować ryżu -  dlatego ważne jest aby zalewać ryż małymi porcjami wody.
Istnieje druga opcja robienia risotto - zamiast dodawania masła, jarzynki wody - ryż zalewamy rosołem. Także jak macie rosół w lodówce i nie wiecie jak go wykorzystać - już macie pomysł !

Smacznego :) 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zapraszam do komentowania moicb postów ;)
Każdego kto coś napisze obserwuje i również chetnie komentuje kazdy nowy wpis ;)