sobota, 11 stycznia 2014

Dietetyczna grochówka


Bardzo bardzo długa miałam ochotę na tego typu zupę. Zimą mocno potrafi rozgrzać J Ale niestety będąc na diecie nie jest to nic łatwego – prawdziwa grochówka jest przygotowywana na wywarze z wędzonego boczku. Zawiera ziemniaki, boczek/kiełbasę. Długo myślałam jak zastąpić te składniki czymś zdrowym i powiem że mi się udało J I jestem z siebie strasznie dumna. Przygotowaniu grochówki zaczynamy od ugotowania rosołu – a gdy już go mam to reszta to jest pikuś J

Składniki na rosół:
2 udka z kurczaka bez skóry
1 marchew
1/2pietruszki
¼ selera
1 mała cebula podpieczona na suchej patelni
Sól/pieprz do smaku
Natka pietruszki – garść
Do zimnej wody włóż udka, zagotuj, Wylej wodę, umyj udka i garnek. Ponownie włóż udka do zimnej wody (około 2 litr – tak aby udka były pod wodą) razem z marchwią, selerem, pietruszką i cebulą. Od momentu zagotowania przestaw na najmniejszy palnik, zdejmij pokrywkę. Posól do smaku. Rosół będzie gotował się, a raczej pyrkał przez około 2 godziny. Pod sam koniec gotowania dodajemy natkę pietruszki oraz mielony pieprz.

Dodatkowo:
200 g suchego łuskanego grochu
1 łyżeczka majeranku suszonego
Rosół przecedzamy przez sitko. Mnie po odcedzeniu został 1 litr bulionu. Groch pukamy i wrzucamy do bulionu. Gotujemy do miękkości – mnie to zajęło 40 minut. W tym czasie mięso z 1 udka obieramy, warzywa ścieramy na tarce o grubych oczkach – poza cebulą.
Gdy groch jest już miękki dorzucamy mięso oraz warzywa i suszony majeranek. Gotujemy wszystko razem około 2 minut. Można udekorować porem – wyostrza smak zupy.

Smacznego J

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zapraszam do komentowania moicb postów ;)
Każdego kto coś napisze obserwuje i również chetnie komentuje kazdy nowy wpis ;)