niedziela, 15 grudnia 2013

Cukinie nadziewane mięsem mielonym


Nigdy wcześniej nie robiłam tego dania. I naprawdę żałuje bo jest to danie fantastyczne. Delikatny smak cukini + pikantne nadzienie = pyszny wyrazisty smak.

Potrzebne będą:
2 nieduże cukinie (przekrój na pół  i wydrąż środek aby jak najwięcej nadzienia weszło, środek cukinii wykorzystamy do farszu)
ser żółty twardy
Oraz na farsz:
1/2 kg mięsa mielonego (ja dałam wołowo-wieprzowe) ale to był ostatni kiedy kiedy kupiłam gotowe 
3 ząbki czosnku
1 cebula
środek z cukini
natka pietruszki - wg uznania. Ja lubię dużo :)
łyżeczka papryki, jarzynki, szczypta pieprzu i chili
500 ml przecieru pomidorowego

Zaczynamy oczywiście od farszu. Na patelni rozgrzewamy łyżkę oliwy, wrzucamy pokrojoną w kostkę cebulę oraz rozdrobniony czosnek, a potem mięso mielone. Smażymy ok 5 minut dodajemy przyprawy, przecier pomidorowy oraz pietruszkę. Dusimy pod przykryciem około godziny. Długo? Może i tak ale w tym czasie sos idealnie wchłania się w mięso i smak jest nieporównywalny. Następnie nadziewamy cukinie,posypujemy serem, wstawiamy na 20 minut do rozgrzanego piekarnika a potem delektujemy się smakiem :) 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zapraszam do komentowania moicb postów ;)
Każdego kto coś napisze obserwuje i również chetnie komentuje kazdy nowy wpis ;)